Frukosten är i magen och förväntan hänger i luften.

Idag ska vi direkt in till stan och titta på bio!





Jag tänker vara bred i mina mål då jag har lite olika målsättningar i livet. För att jag faktiskt ska genomföra målen så använder jag en modell som jag använt mig av i mitt arbetsliv.
SMARTA mål!

Specifikt
Mätbart
Attraktivt
Realistiskt
Tidsbestämt
Accepterat

Mina tankar kring målsättningar har inte rört sig om vikten. Ja, min plan är fortsatt att gå ner till 75kg just nu. Men eftersom jag inte har någon aning om hur jag kommer trivas/ må i den vikten så är det svårt att på förhand säga att det är mitt slutgiltiga mål. Jag vet inte heller om det är realistiskt att jag kommer nå min målvikt (vad den än må vara) under denna tid för jag tror det antagligen kommer ta längre tid än så för att förstå vart jag vill ligga. 

Jag tänker istället fokusera på saker jag vill förbättra med mig själv helt enkelt. I privatlivet att ta tag i saker, som jag gjorde förut, att utmana mig i saker för att utveckla mig själv. 

Mitt första mål jag tänker på är att förbättra min engelska. Ja, det är inte så att jag inte kan utan jag vill få till en riktigt bra dialog på engelskan som känns naturlig.
För att uppnå detta har jag valt att tacka ja till engelska studier på deltid på Universitetet som jag kommer kunna kombinera med ett jobb. Mitt mål blir att åtminstone få godkänt på kurserna men såklart gärna högre betyg ;)
Jag tänkte smygstarta med att börja läsa engelska böcker för att komma in i språket igen!

Mitt andra mål är att bli bättre på den förbaskade matten till högskoleprovet samt höja mitt resultat på det. Jag har en målsättning på åtminstone 1.2 och jag behöver kämpa mig till det och där är det främst matten jag behöver jobba på. Jag ska alltså höja mig med 0.2 är målet.
För att nå målet har jag köpt en bok som ska hjälpa mig samt så kommer jag studera alla dessa matte regler som finns. Det finns två chanser att lyckas med detta i år.

I träningen så tänker jag nog att jag ska bli bättre på så kallade basövningar. Armhävningarna, plankan, sittopps. 

Antal armhävningarna som jag kan idag på tå = 0
Mål: 30st

Plankan = 35 sec
Mål: 1 minut

Sit-ups = 0st
Mål: 30st

Jag vill kunna nå mitt mål att kunna springa 5 km på 30 minuter och även 1 mil på 1 timme och 10 minuter. Dock så får min skada i ljumsken bestämma om jag ska lyckas med det! Tänker inte skada mig igen!

För att klara dessa så kommer jag helt enkelt att öva ett par gånger i veckan. Jag har ett år på mig vilket kanske inte är en hög målsättning men det måste även vara realistiskt. Samt att jag har aldrig någonsin klarat dessa så för mig är de rimliga!

Jag vill även springa tjejmilen men vågar inte anmäla mig än då jag inte litar på kroppen riktigt..

Jag tänker att jag en gång i månaden ska göra ett test för att se hur långt jag har kommit med mina mål! Självklart kommer jag uppdatera här om hur det går, oavsett bra eller dåligt!

Det känns riktigt kul att ha satt upp målsättningar för 2014. Mål som inte är sådär diffusa utan konkret och riktigt!
Träning för hela kroppen samt knoppen! Det kan inte bli bättre helt enkelt! :)





Idag började jag dagen med en härlig springtur i minusgrader innan frukosten och dagen satte igång på riktigt. 5 km i ett bra tempo visade det sig när jag kollade klockan. Uppfriskande!

Sen blev det en härlig frukost på det
Omelett med sallad, vatten, te, en delikatess hård macka med keso och gurka. Mums!!

Efter det var det bara att springa in i duschen för vi skulle åka och handla saker till kaminen. Vi har nog varit in i alla butiker i hela stan som kan tänka sig sälja sådana saker. Puh vilket jobb! Det slutade att vi fick åka tillbaka till samma ställe vi köpte kaminen för att inhandla en askhink, vedkorg, vedställ och verktyg som tång, borste och skyffel. 
..men det blev riktigt bra!

Efter en fantastisk middag så åkte jag till Jocke och fick massage. Nu känner jag mig helt bra igen och fick order om att vila, dricka mycket vatten och slappna av. 


Så nu blir det lugnt, och imorgon är det nyår! 
Vad ska ni hitta på för roligt?