Jag pratade i morse om vad vi skulle göra idag men det blev lite ändring på planerna. Vi hade kommit en bit med taket och då kom Kims pappa förbi. Då blev det ändring och istället för det passade Kim på att få hjälp med fasaden. Den sitter nu på men behöver lister runt dörren samt så behövs, (kallas det smyglister?), runt dörr och fönster. När det var klart passade jag på att impregnera ändarna på plankorna. Sedan satte jag igång att tvätta några gamla plankor där vi behöver måla också. 
Huset är just nu gult med gråa knutar, vilket vi inte helt är överens med, men det har sett helt galet ut tidigare! Det var i 16 år chock rosa med lila knutar! Haha jag dör vilka galna färger vårat hus har haft genom åren!

Min pappa dök upp där efter middagen också och han började fixa med att börja koppla in elen och sätta fast dosor eftersom insidan av hallen är färdigmålad. Det var väldigt pillrigt att hålla på med!

Medans jag höll på ute så gjorde Kim och hans pappa klart taket i hallen så nu är det helt klart! Vilken fantastisk känsla! För varje dag så växer rummet fram mer och mer!

Nu behövs det handlas en del saker för att vi ska kunna fortsätta jobba. Fixa spackel, det ska finnas något bra att sätta upp i ytterhörn så det blir stabilare, isolering till fönster och sedan vita smyglister runt fönster och dörrar för att dölja allt. Sist men inte minst så kommer vi ju behöva lister i tak och golv också!

Haha det låter som vi aldrig kommer bli klara men det kommer vi för nu känns det igen mycket bättre. Vi tog stora kliv framåt under helgen!



Kommentera

Publiceras ej