Igår var det after-work med jobbet. Det var mycket trevligt! Skoj och skratt och vin. 

Jag fick smaka på min första lussebulle för denna jul och ja det blev väl tre totalt innan dagen var slut. I övrigt så en bra mat dag!

Idag så vakna jag första gången vid tre när Nina frågade om hon fick spela tv-spel. Det är ju mörkt ute på morgonen så hon har tydligen ingen tidsuppfattning.. Hon fick krypa upp i sängen istället bredvid mig och så somna vi om. När det sedan var morgon på riktigt så kom Alva in i rummet super glad. "Mamma det har snöat mycket! Titta det ligger kvar!!"

Så efter frukosten så begav vi oss genast till pulka backen!



Fantastiskt roligt! Det gäller att passa på när man kan för man vet aldrig hur mycket snö det blir i vinter.

På eftermiddagen härjade jag och barnen omkring på Gränby för att hitta en julklapp till Kim. Efter det var alla trötta så det har varit en lugn kväll hemma. Köpte lite lördagsgodis samt nån frosen yougurt för att prova på. Chokladsmak stod det men det var inte gott alls! Det var lagom mycket kalorier tänkte jag men det var inte värt det.. 

Nån som har något tips på mer nyttigt gott som man kan ta en lördag när lördagsgodiset åker fram? Det går inte med noll tolerans men man kan ändå välja något som är bättre.


1 kommentarer

Sofia

17 Dec 2014 13:15

Vad mysigt! I Göteborg är det inte vitt så långt ögat kan nå.

Kommentera

Publiceras ej