Jag känner mig lite hungrig. Ja så kan det nog sammanfattas så här långt. Jag måste krympa matsäcken för att kunna känna mig mätt på lagom portioner, det har varit för stora portioner ett tag och det tar en liten stund innan kroppen har vant sig. Som vanligt tror jag på att äta ofta för att slippa socker dipparna där man sedan vill vräka i sig mat. Så här i början är det bra att plocka bort sådant som får blodsockret att falla, då menar jag egentligen allt socker, även vara restrektiv på vilka kolhydrater i övrigt som man äter. Hoppa över vit pasta, vitt bröd och ris. Ta istället kolhydrater som håller längre, det blir man även mer mätt på! Tänk även på att inte utesluta fett helt, välj bra alternativ istället, som avocado och olivolja det gör också att kroppen håller sig mätt på ett helt annat sätt och sist men inte minst tänk på att få i dig protein! Speciellt om du samtidigt börja träna så behöver man mer protein. Proteinet gör att du inte bryter ner dina muskler och samtidigt så hjälper de till att bygga fler (om du tränar!).


Kommentera

Publiceras ej