Idag, flera månader från att jag startade min resa till ett bättre och hälsosammare liv, så står jag här igen med samma resultat som alltid. 

Jag hade inte lärt mig något, jag vet hur man gör för att gå ner i vikt. Det vet jag precis hur man gör. Kalorier in, kalorier ut. Enkel matte. 
Jag vet även vad jag ska äta. Jag vet vad som är bra näring, vad man blir mätt på och vad som är bättre alternativ. Jag vet ta mej tusan allt om hur man går ner i vikt. 
Jag vet även att det är tufft att alltid eller oftast välja dessa bättre alternativ för att ha en nedåtgående trend. 

Jag kan även detta med träning. Jag vet hur jag ska träna för att få ut det jag vill av träningen. Både för att orka med mer, även för att kunna springa fortare eller för att bli starkare. Jag kan.

Det är därför det är helt åt skogen att jag varje gång hamnar här igen. Precis på samma plats som när jag började. Att jag inte sätter stopp innan jag hamnar här måste vara psykologisk. Det är inte nog förns man står vid det faktum av att det är endast en klänning och två tröjor som jag faktiskt kan ha och resten sitter riktigt riktigt dåligt. Att man får stå och dra i sina kläder var tionde minut för att de åker ner, eller upp eller in nånstans. 

Idag tog jag nya före bilder. Idag ställde jag mig igen på vågen. 

Det är så man vill gråta.

Idag börjar jag fortsättningen på mitt nya liv. Från och med idag så ska jag hitta det där som gör att när jag väl når mål så ska jag hålla mig där. Inte bara en eller två månader utan hela tiden!

Är ni med mig?



3 kommentarer

Erika

07 Dec 2014 21:30

Det är så det är, hälsa är 100% mentalt och vi jobbar ständigt mot oss själva och samhället som bjuder in till alla bekvämligheter och frestelser. Tänk på vilken fördel du har som i alla fall är medveten om vad som krävs, sen så är nästa steg att hitta en väg som är hållbar på lång sikt, men dit hittar du. Tänk att du har ju klarat det tidigare så varför skulle du inte klara det nu och nu är det bara att fundera på om det finns något i balansen som kan göras annorlunda för att det inte ska bli som sist :) Kämpa på, jag är med dig och tryck inte ner dig för det är inte nödvändigt !

Svar: Tack för din pepp! Det är precis det som du skriver att jag har i uppdrag, en balans! Något som fungerar i den riktiga vardagen!
Karin

Anonym

08 Dec 2014 10:35

bra skrivet! Jag är också tillbaka på bekvämlighetsvikt igen för tusende gången. Blir peppad att sätta fart när du skriver! Kanske ett mål kan hjälpa? Springlopp el dyl. Eller belöning då du/vi börjar nå målet? :-) heja heja, you kan do it!

Svar: Ja! Jag sätter gärna upp mål både mellan mål och slutmål men även mål som kan hålla på lång sikt! Vem är du?? :)
Karin

Martina

08 Dec 2014 23:14

hihi, det är jag (Martina)

Kommentera

Publiceras ej