Jag fick en fråga om vad jag använder för app för att logga mina promenader. Jag tänker att jag visar alla appar jag använder för träning och även mat ibland.
 

Det är dessa tre härliga appar som var och en hjälper mig till mina mål. 
 
Runkeeper är bra till mycket. I den går det utmärkt att lägga in både joggning, promenader eller t ex cykling. Du väljer enkelt i menyn vad det du vill registrera.
 

I den kan du lägga in din egen spel lista och du kan via headset hålla koll på det du tycker är viktigt. Jag vill med jämna mellanrum exempelvis höra hur långt jag gått, hur lång tid jag varit ute samt i vilket snitt tempo. Mycket peppande!
Den räknar dessutom ut hur mycket kalorier som har förbränts under tiden men se då till att lägga in information om dig i appen så att det blir rätt.
 
Nästa app jag använder heter Lifesum (fd Shape Up). I den appen kan du registrera exakt allt du äter på en dag och den räknar ut hur mycket kalorier du behöver per dag. Du kan ställa in den så att den passar dig men rekommendationen är att inte lägga in mer än -0,5kg i viktnedgång per vecka!
 

Såhär ser min ut innan jag lägger in min mat för dagen. Har du dålig koll på kalorier så är detta ett jätte bra sätt att lära sig om dessa. Se dock till att få i dig allt från kostcirkeln för oavsett om den berättar om hur mycket kalorier som är bra för dig så behöver kroppen alla näringsämnena från varierad kost! Det är alltså inget facit på vad som är hälsosam mat utan tittar enbart på kalorier och områdena fett, protein och kolhydrater. 
 
I appen så kan du även synka den med runkeeper för att direkt få in din träning.
 


 
Den sista appen jag använder heter "Full Fitness" och är en app för främst styrketräning. Du kan lägga upp dina egna pass precis som du vill och du får statistik direkt om dina framgångar. 
Jag går idag inte på något gym utan jag använder fria vikter hemma. Den går alldeles utmärkt att använda till det. Även du som tränar på gym kommer tycka den är användbar då appen består utav många övningar och det är bara att välja och vraka för det som passar just dig!
 
 
 
 

1 kommentarer

hanna

30 Jan 2014 15:29

ja men det gäller att vara fokuserad i vad man vill göra! det är dom som inte har någon aning om varför dom tränar förstår jag mig inte på, för då har man ju inga mål liksom :O
det låter som du haft en bra vecka tycker jag ! :D
ja jag känner på morgonen att jag har ont i halsen och att jag kanske kommer bli sjuk men sen går det över som tur är :D
har inte tid att bli sjuk :C

Kommentera

Publiceras ej