Vilket underbart väder det har varit den här veckan! Det känns som att man sprudlar av energi. Jag älskar verkligen att solen kommit och att det blivit varmare ute.

Igår blev det en kanon dag. Började med att kliva upp vid 8 för att äta frukost. Klockan 10 börjar Fight passet, vilket är perfekt. Kommer dit en sekund tillgodo och då är det bara att köra! Ungefär 45 min in i passet så blir koncentration lite mindre dålig, och då händer det. Min Box partner slår mot mitsen som jag är på väg att ta ner. Istället för att träffa mitsen träffar hon min nagel som viker sig dubbel åt fel håll. Panik uppstår och jag får av mig allt och trycker tillbaka nageln till rätt position. Det fick bli plåster för att sluta blödningen. Vi missar helt mag delen av passet men vi slutför såklart! Man är väl en fighter? ;)

Efter passet kläcker jag ur mig att jag tycker vi ska köra lite mage innan vi går hem. Då får min träningspartner idéen att det börjar ett core pass precis efter vårat.. Sagt och gjort så är vi med det också! Haha liite skadad men det är bara att köra!

Efter passen blev det återhämtning med lunch och dusch. Sedan gjorde vi lite ärenden och jag tog mig bland annat iväg för att kolla ut nya löpar skor! Fantastiskt, här ska ut och springas! ..men jag ska vara riktigt försiktig denna gång. Inte ta ut mig alls utan låta kroppen vänja sig ordentligt.

Väl hemma så gjorde vi det som får en att känna att våren är här på riktigt. 


Ååå vilken underbar dag helt enkelt! Vi avslutade dagen i soffan framför Melodifestivalen. Lite skada, mycket nöjd och Nina som somnade i mitt knä. ❤️

Kommentera

Publiceras ej