Det är nu man inser att vanor har inte hunnit bildas på så kort tid som runt ett halvår. Det är nu man får krypa till korset och inse att jag inte alls hade kontrollen utan efter ett par veckor endast utan att ha total kontroll på min tid, det vill säga att jag kunde träna nästan när som helst då jag var hemma om dagarna.

Jag började helt enkelt att jobba och med den omställningen så orkade jag inte fortsätta med träningen och någonstans där så sket jag i precis allt, precis som tidigare med andra ord. 

Så vad har hänt sen sist? Jo jag jobbar kvar som rådgivare, trivs otroligt bra med det och hoppas att jag får en fast anställning om några månader när provanställningen är över.
Träningen har jag slutat med helt, de goda vanorna är något minne i bakhuvudet och resultatet? Skrämmande 86,9kg på vågen och knappast någon muskelstyrka att räkna med.

Jag inser att jag hade en mycket bra plan men som med mycket så gick det och blev för mycket. Det går bra i perioder men livet hinner ikapp och ja, vad ska man säga, man faller tillbaka i gamla vanor.

Så vad är planen denna gång? Ja, jag trivs inte såhär. Kläderna sitter inte alla bra igen även om det har varit mycket värre. Kroppen pustar och stretar av att bara cykla en bit och att inte tala om trappor. Suck. 

Det var detta på och av som jag ville bort ifrån. Jag vet ännu inte hur jag ska lyckas med det men jag vet att det inte kommer gå att träna varje dag. 

Så jag börjar lugnt. Maten har varit relativt bra från och med måndag så jag börjar där. 

Bjuder på en semesterbild med Nina. Har iaf haft en otroligt bra sommar!


4 kommentarer

Esmeralda

31 Jul 2014 14:42

Välkommen tillbaka!! :D saknat dina fina kommentarer och härliga inlägg! Alla har vi svackor ibland och jag förstår absolut vad du menar. Jag har också börjat jobba och då går det fortfarande bra med träningen men maten inte lika bra faktiskt då jag inte har tid att stå i köket. Börja om långsamt igen och försök finna vanor som funkar för ditt liv i dagsläget. Försök få in träningen igen nån gång i veckan och försök börja äta nyttigt igen så ska du se att det kommer gå bra! ha det superbra :D

Anonym

01 Aug 2014 17:32

Jag har nog min envishet att tacka för att motivationen är kvar, trots att jag för tillfället står still och har gjort det ett tag så fortsätter jag mala på. Vet att jag inte kommer få några vidare resultat så länge jag äter som jag gör just nu, men samtidigt så kan jag äta det jag gör just nu på grund av att jag fortfarande tränar, annars skulle vikten ha gått rakt uppåt igen.

Men när det verkligen är tungt så brukar jag jämföra bilder på mig själv, läsa igenom gamla inlägg som jag skrivit och så brukar jag tänka att jag inte vill tillbaka i den onda cirkeln jag varit i förut. Jag tog mig ju därifrån av en anledning, och det var ju att jag inte mådde bra där jag var då. Och de dagar det är tungt att träna så tänker jag att nästa träningspass inte kan gå sämre, så det gäller att hålla ut.

Men nu när du ska komma igång igen så börja i små steg, börja t.ex med kosten först, se till att få lite rutin i ätandet och tänk på om du verkligen behöver en extra portion, eller äta det där brödet. Sen så kan du ju lägga in promenader, eller cykla med dina barn, och sen så kanske du kan börja jogga eller köra cirkelträning hemma? Det gäller att hitta lösningar i vardagen med familj. Jag själv har ju endast mig själv (och min sambo då) att tänka på. Hoppas detta hjälpte lite och att du snart hittar tillbaka, har saknat dig och dina inlägg! :)

Elin

01 Aug 2014 17:33

Jag vart visst anonym :)

Erika

06 Aug 2014 11:39

Kul att du är tillbaka! Var inte så hård mot dig själv, istället för att se det som ett nederlag så se det som en lärdom. Nu har du ny kunskap om hur du ska göra den här gången för att det ska fungera med din vardag :) Det är inte lätt att hitta en balans i vardagen och det kommer perioder för alla där rutiner förändras och det är lätt att man tappar goda rutiner, men ta ett steg i taget och kom ihåg hur du gjorde sist som gjorde att det gick så bra och fundera på hur du kan passa in det utifrån din vardag idag så ska du se att du sakta men säkert kommer att hitta en vardag som du vill ha. Stort lycka till och kul att du är tillbaka! :)

Kommentera

Publiceras ej