Tisdagen till ända och det har varit en bra start iaf vad angår maten. Varit mätt och belåten fast samtidigt haft bra portions storlekar och gjort bra val. Faktiskt så mår kroppen bra av att inte ha dessa sockertoppar och att man inte sjunker ner som en sten helt plötsligt. Genom att ta bort mycket socker i kosten så håller man sig på mycket bättre nivåer!


Kanon middag bjöd maken på! Lax i ugn med en god sås och en härlig sallad. Jag brukar oftast välja att hoppa över kolhydraterna vid middagen men på lunchen så äter jag dem allt som oftast. Nivån blir bättre med mindre kolhydrater men jag äter de ändå i form av musli på morgonen, samt hård macka vid mellanmålen på jobbet och till maten på lunchen. Väljer oftast bättre kolhydrater i form utan fullkorn men det är absolut inte helt strikt men så vill jag inte heller ha det. Lagom är bäst.

Om jag ska motionsträna så är det bra att få i sig också så att kroppen orkar. Det mesta förbränner man ändå under passet.

Jag har tidigare provat LCHF och ja det funkar helt klart men då ska man även vara noga med rätt sorts fetter. Jag tycker bättre om GI när man väljer långsamma kolhydrater. 
För att LCHF ska fungera så behöver även kroppen fungera med det och helt ärligt så blev det bara massa spring på toa....

Alla är olika och det bästa är väl att hitta något som fungerar och då kan det krävas att man provar olika saker. Jag har inte hittat det ultimata än då jag kommer fram till dessa spärrar när jag skiter i allt, frågan är fortfarande vad man gör då? Vad håller motivationen igång för en hållbar förändring? Jag kan ju inte påstå att det egentligen är jobbigt när man är inne i det.

Att gå ner i vikt är en egen del där man i perioder kan vara strikt och hård. Men vad tusan gör man sen? 

Ge mig tips, alla typer utav tips!


1 kommentarer

Esmeralda

13 Aug 2014 15:17

sv: Tackar :D slog rekordet igen några dagar senare, har ett PB på 120 nu ;D

Kommentera

Publiceras ej