Jag har haft en fantastisk helg på många sätt. Det jag inser är dock att det är otroligt svårt att komma in rätt i detta tänk med bra mat samt mindre av det goda. Har inte lyckats med att hålla mig helt till de kalori intag jag borde för att gå ner i vikt men jag har ändå lyckats med att vara bättre än tidigare med storlek på portioner.
Överlag är jag ändå nöjd!

Vi håller på att bygga ut hemma. Vi har förändrat våran ingång till huset och bygger till en hall som blir ett eget rum istället för mitt i gången i huset. Vi börjat på semestern och det har gått bra men allt tar verkligen otroligt lång tid!
Tur vi har fantastiska människor omkring oss som hjälper till att få det klart!

Såhär såg det ut innan vi började.

Här har snickarna flyttat ut väggen och satt in fönster och dörr där det ska vara.

Vi har lagt in golvvärme slingor.

Och nu är golvet där det ska vara och i samma höjd som den gamla plattan. 

Nu är vi på gång att slipa och spackla i nya hallen. Elen väntar på att bli löst i nästa vecka och sedan blir det att lägga klinker och sätta upp innertak.
Det är en hel del kvar att göra med andra ord men det är en otrolig känsla att gå från tanke till handling. Längtar så tills det är klart!!

Det finns ingen tid just nu till någon annan träning än just jobba med hallen och helt ärligt är det min man som fixar det mesta med hjälp från andra. Den egna tiden finns inte till annat men det känns ändå viktigast att maten kommer först och sedan bygga suggestivt.


Kommentera

Publiceras ej