Idag är det äntligen fredag!! Tjoho!! Jag älskar fredagar, slutet på jobbveckan. Alla är liite gladare, liite nöjdare och det blir en helt annan stämning. Förväntan nästan ligger i luften och just idag är det after-work dessutom så idag så sminkade jag mig dessutom innan jag klev ut genom dörren..

Fredagar är också vägningsdag och en tid att summera veckan. Jag väljer just fredagar för att det kan krävas ny motivation inför helgen och om man skulle ta något extra i helgen så gör det inte så mycket i långa loppet heller.

När jag nu började i söndags att åter igen fundera över mitt liv och mina vanor i stort så ställde jag mig på vågen. Ja det var precis som om man ville gråta. Resultat 96 kg. Hua. Jag känner mig visserligen enorm men jag vet att jag har en förlåtande kropp som sprider ut det precis överallt och jag är 177cm lång men det är fortfarande väldigt mycket. 

Jag har nu kämpat i nästan en vecka eller ja, det var mest jobbigt de första dagarna när man försöker vänja sig bort från att "ta något gott" på kvällen. Jag känner att jag har lyckas med mitt mål för veckan. Lagom portioner, ta något vettigt till kvällsmål och träna två gånger. 

Vikt idag: 93,7kg
Viktnedgång denna vecka: -2,3kg
Viktnedgång totalt: -2,3kg

Fantastiskt mycket eller hur?! Såklart är nog det mesta vatten precis som vanligt men det är alltid kul att få en bra start. 
Sista "nya starten" eller hur?!

Kom igen, är det fler som kämpar? Vad har ni för målsättning?


1 kommentarer

Erika

12 Dec 2014 22:32

Grymt bra start, du är så duktig! :D

Svar: Tack!!
Karin

Kommentera

Publiceras ej