Jag har bestämt mig för att plocka bort inslaget av "dagens mat i bilder" som jag kört ett tag. Är inne i en period då jag inte äter direkt strikt och är också allmänt dålig på att ta bild på allt jag äter. Så helt enkelt så blir det inte som jag hade tänkt. 
Det får bli sporadiska bilder istället på mat jag tycker om och så som jag gjorde innan. Jag är också medveten om att jag just nu är inne i en fas då maten har blivit lite upp och ner. Det menas att jag kan äta jättebra under flera dagar och sedan kommer en dag när jag äter både mer och mycket godsaker. 
Jag ser det som en period då jag faktiskt inte känner ett behov att ligga på ett kaloriunderskott utan jag ligger helt still när det kommer till vikten. Däremot så märker jag att kroppen börjar få muskler och blir fastare. Det känns otroligt bra och det är skönt att inte hela tiden behöva tänka att det måste vara så strikt kring kosten.

Jag har fortsatt träna i samma utsträckning som tidigare och det för mig känns viktigast just nu. Att fortsätta att hålla i det på en nivå som fungerar bra med livet är egentligen den största utmaningen tillsammans med att äta lagom portioner och inte alltid och hela tiden äta det där onyttiga. Helt enkelt en balans!

Frukosten som landade i magen blev en mug-cake med banan, jordnötssmör, havregryn, kokos, kanel, linfrön, ägg. Till det keso med lite kanel och skivad banan. Det är så otroligt gott att börja dagen såhär! Mums! :)


3 kommentarer

fight4fit

02 Mar 2014 20:40

Vet du va!? Det där tycker jag lät helt fantastiskt vettigt! Bra inställning helt enkelt :)

Madde

03 Mar 2014 07:47

Så kul när man kommer dit då kroppen bygger muskler blir fastare osv för det kan verkligen ge en inspiration.

Esmeralda

03 Mar 2014 13:03

sv: Det är ju det! jag har kämpat och kämpat i ett helt år för att få mitt knä att bli bra, haft motivationen och målet att komma tillbaka men tyvärr så tog det ju stopp ändå. Jag kommer fortsätta att blogga och är nu tillbaka efter min lilla sorgesemester i Göteborg. Motivationen är på topp och nu ska jag se till att få en fin kropp. Jag gick upp 2 kg i Göteborg men ser det som okej för jag gav mig själv tillåtelsen att inte vara strikt. Jag vill vara positiv för jag vill inte att det ska vara negativitet på min blogg men just denna lilla paus från all behövde jag! nu kör vi, dags att komma iform :D

Kommentera

Publiceras ej